tisdag 17 november 2009

Nakna infödingar

Jag sitter och ser på ett UR-program på SVT 1.

Det är massa infödingar som springer runt och leker. Nakna är dem också, de små liven.

Dem springer där, hoppar, dansar och visar inga som helst tecken för skam.

Att vara naken är det mest naturliga för dem.

Så tänker jag på hur jag själv skulle agerar i deras miljö.

Förmodligen skulle jag springa med ena handen mellan bena.

Ja för det skulle faktiskt räcka med en hand. Inga konstigheter alls. Eller?

Glöm det..



Känns som jag sprang bort mig lite, tappa liksom den poäng jag skulle komma till.



Det jag ville ha sagt var att världen ser väldigt olika ut för folk.


En fet satans amerikan käkar Mcdonalds tills hela hans kropp kräver milkshake istället för blod.

Medans någon annan är glad om han får käka en en rabies sjuk hund.




Tänk på det, era I-lands jävlar!

Inga kommentarer: